söndag 8 juni 2008

Snirkliga saker

Jag gillar snirkliga saker. Lite gammaldags engelskt sådär. Som den här blomlådan som jag köpte förra sommaren. Visst är den fin?





Blomsterbordet är jag jättenöjd med. Jag har det istället för balkonglåda och det är mycket finare tycker jag. Sakerna har jag köpt på världens roligaste antik&prylställe i Lilla Edet. Där finns hur mycket prylar som helst, både gammalt och nytt. En del antikviteter och mycket nyproducerat i gammal engelsk stil + loppisgrejer och andra pinaler i en härlig blandning. Ett sommartips för den som är i de trakterna. Kolla här: http://www.johanengbergsantik.com/





Den här gamla lådan gillar jag. Det är en gammal mjölkflaskelåda som jag hittade i ladan på landet förra året. jag Jag målade den i helgen för det var så mycket färgfläckar på den så den såg bara tråkig ut. Synd. Men den blev fin så här också och väldigt praktisk att ha blomkrukor och jord i.



Fröken Flora får vara med på ett hörn också. Hon passar så bra framför den engelska pelargonen.

Inga kommentarer: