lördag 7 juni 2008

Nyfixad balkong

Jag har precis fixat i ordning på min balkong. Möblerna är målade och nya växter är inköpta, både perenner och sommarblommor. Jag tänkte ta lite bilder under sommaren för att visa hur det går. Överlever växterna? Blir det en djungel? Eller en öken?

Men först lite före och efterbilder:

Balkongen i april med glada katter och nyköpta penséer.


En bild från ikväll. Underbart solljus klockan 21.15. Nu är det lite skillnad med nymålade möbler som blev klara igår. Jag har köpt en hel del växter i veckan, som tex en röda vinbärsbuske, två clematisar ("Pink Fantasy" och "Miss Bateman"), jordgubbar och fler pelargoner.

Visar mer detaljerade bilder nästa gång.






2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vilken fin balkong du har! hittade din blogg på odla.nu.. :) Hur har du fixat så katterna inte hoppar ner från 7 våningen?

marie sa...

Hej! Tack så mycket!

Jag har nätat in hela balkongen med rådjursnät. Det är starkt och helt osynligt utifrån. Rekommenderas!